maandag 11 juni 2012

herakles

gisteren de laatste voorstelling van herakles voor de zomerstop, ik was er niet bij; zag afgelopen zaterdag de drie avonddelen en het applaus; het publiek blijft enthousiast reageren.

vanmorgen vroeg naar het rijksmuseum voor oudheden in leiden, voor een korte bijdrage aan een symposium over herakles
('niets menselijks is hem vreemd'). samen met aus in de hal van het museum een verhaal gehouden over de totstandkoming van de toneelmarathon.

als ik ergens iets over onze voorstelling herakles kom vertellen neem ik altijd mijn aantekeningen mee, en mijn bijbel van de griekse mythologie, de 'griekse mythen' van robert graves. voor het geval ik het antwoord op een vraag moet opzoeken. op de terugweg uit leiden heb ik dat hele pak aantekeningen in een papierbak geflikkerd; onnodige ballast, op naar een volgend project.

maar de 'griekse mythen' bewaar ik; herakles is weliswaar de laatste griek waar ik aan meegeschreven heb, maar dat boek van robert graves gooi ik niet weg.

overigens speelt de voorstelling herakles na de zomer nog twee maanden in het appeltheater, en daarna nog een paar dagen in amsterdam, in theater carre. check de site van de appel voor de details.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage