zondag 1 juli 2012

sarkis


met de aqualiner ben ik in tien minuten van katendrecht naar heijplaat; in de onderzeebootloods op het vroegere rdm terrein is daar deze zomer de installatie 'ballads' van de armeense kunstenaar sarkis te zien. je kunt er rondrijden op een met veren beplakte fiets terwijl ondertussen het carillon speelt; een muziekstuk van john cage, de ademtocht van een walvis, of zoiets. ik vond het wel grappig. te zien tot eind september.


'ballads: fietsen op een wolk, luisteren naar de walvissen'



het bezoek aan de installatie van sarkis is volgens de kunstenaar pas echt voltooid wanneer je ook iets van jezelf achterlaat, een 'dierbaar kleinood'; gelukkig heb ik altijd een tas vol dierbare kleinoden bij me, speciaal voor dit soort verzoeken. ik geef graag iets weg.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage