maandag 30 juli 2012

seattle

de reis naar de westkust van de vs eindigt in seattle, stad van boeing, microsoft en the seattle mariners. van die drie heb ik alleen de honkballers aan het werk gezien, op een heerlijke zondagmiddag. en ze wonnen, dit keer.


in het stadspark van seattle trekt het experience music project van frank gehry de aandacht. in chicago staat een prachtig openluchttheater van dezelfde architect.


slapen doe ik niet in seattle, maar een uur rijden verderop, in north bend. het dorpje blijkt ooit het dekor te zijn geweest van de tvserie twin peaks. dankzij special fbi agent cooper begin ik elke dag met een damn fine cup of coffee. de waterval die ik herkende uit de serie stroomt in het naburige snoqualmie.


voor meer foto's van deze geweldige reis door illinois, iowa, south dakota, wyoming, montana, idaho, oregon en washington zie picasa. dinsdag rij ik naar het noorden, naar canada.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage