maandag 13 juni 2016

Frank Gehry in Parijs

Van de Canadese architect Frank Gehry (1929) zag ik werk in Chicago (Jay Pritzker Pavilion in het Millennium Park), Seattle (Experience Music Project) en in Bilbao (Guggenheim). Ik ben een fan van hem en reisde daarom afgelopen weekend naar het Bois de Boulogne bij Parijs voor een bezoek aan het Fondation Louis Vuitton, een ontwerp van Gehry uit 2014. Wat hij zelf doet en wat overlaat aan zijn kantoor weet ik niet, de man is al ver over de negentig, maar ondanks de overal terugkerende zeer herkenbare elementen blijven zijn gebouwen opmerkelijk en spannend. Van buiten en van binnen, in een gebouw van Gehry loop ik graag rond. Al zal ik om het FLV in originele staat te zien een andere keer moeten terugkomen, de enorme kleurvlakken zijn het werk van de Franse kunstenaar Daniel Buren die in opdracht van het FLV 'een dialoog aanging met het werk van Gehry '. Binnen een expositie van Chinese kunstenaars. Die hebben humor, dat was me al eerder opgevallen.

 

 



























0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage