woensdag 18 maart 2020

Als Mijn Bezem Kon Vliegen (en andere tekeningen)


Pia Sprong vroeg mij of ik bij haar tekeningen die ze dagelijks op haar iPad maakt, een korte tekst wilde schrijven. Ze tekent heel kleurrijke beelden, vaak van alledaagse gebeurtenissen. Je ziet vrijwel meteen waar ze over gaan.
(omslagvoorbeeld, klik op de foto voor een grotere afbeelding)
Maar stel nou, dacht ik, als er op die tekening iets anders aan de hand is? Iets dat misschien minder voor de hand ligt? Dan verandert een tekening van bijvoorbeeld een zeekoe in Artis in iets tragisch, oma die zich heeft verstopt omdat ze niet terug naar het tehuis wil. Of een tekening van twee schattige lammetjes, dan denk ik, dat valt wel mee. Zo schattig is het allemaal niet, die worden straks gewoon geslacht en opgegeten.

De tekeningen van Pia veranderen niet, je gaat er door de tekst alleen anders naar kijken. Althans dat hoop ik dan maar. En soms vertelt een tekening geen ander verhaal dan je afgebeeld ziet, daar verandert mijn tekst weinig aan.  
Het boek 'Als mijn bezem kon vliegen en andere tekeningen' van Pia Sprong (tekeningen) en Jules Terlingen (tekst) is om even te ontspannen. En ook vooral leuk om aan iemand cadeau te geven.

Je kunt je vanaf nu inschrijven voor een gesigneerd exemplaar. Maar wil je een echte steun zijn, dan kun je vanaf 75 euro sponsor worden. Dan tekent Pia je portret, voor op de sponsoren pagina op de binnenkant van het boek.

Vanaf een bijdrage van 75 euro word je dus vereeuwigd en je portret komt in het boek! Bovendien ontvang je 'Als mijn bezem kon vliegen en andere tekeningen' gesigneerd door Pia en Jules.
Hoe word je sponsor/donateur vanaf 75 euro en krijg je een portret en het boek?

Maak het door jou gewenste bedrag (minimaal €75) over op: IBAN: 
NL12 INGB 0002539846 t.n.v. Pia Sprong, Grechtkade 5, 3471HC Kamerik, onder vermelding van SPONSOR BOEK 

En stuur vervolgens een email naar info apestaartje piasprong.nl met je naam, adres en pasfoto.

Nadat het boek gedrukt is ontvang je een factuur en als je betaald hebt ontvang je 'Als mijn bezem kon vliegen en andere tekeningen’ binnen een paar dagen in de bus.
Jules getekend door Pia (tekening niet in het boek)


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage