zondag 8 mei 2016

Moulin Blues 2016

Vierduizend bezoekers dit jaar bij het Moulin Blues festival. Het leken er gisteren veel meer; twee afgeladen tenten bij de optredens van een mooie lijst bluesbands en singer/songwriters. De reden om dit jaar opnieuw naar Ospel, Limburg te gaan was het aangekondigde optreden van the Travellin' Brothers uit Bilbao. Ik werd niet teleurgesteld, wat een fantastische act. Blues, rock en swing waar je helemaal blij van wordt. Als je van blues houdt en de kans krijgt deze energieke Baskische gasten aan het werk te zien, ga er heen (zie hun website voor de tourdata).
Andere uitschieters (helaas minder dan vorig jaar, overigens) waren de jonge Canadees Devin Cuddy (zoon van) met zijn band en de Amerikaanse zangeres en bassist Danielle Nicole. Aanstekelijke rock & blues, doet denken aan Beth Hart. Prachtige uitvoering van Purple Rain, als toegift.
De slotact, vorig jaar nog Matt Andersen met de Mellotones, werd dit jaar verzorgd door de Amerikaanse band Gov't Mule met gitarist Warren Haynes (van the Allman Brothers, die andere wereldberoemde Amerikaanse rock&bluesband, ik ken ze vooral uit de jaren zeventig). Klonk weinig geïnspireerd, maar dat kan ook aan mij liggen, het was al behoorlijk laat. Maar heel speciaal of bijzonder vond ik Gov't Mule niet, ik denk niet dat ik ze (zoals met Andersen en de Mellotones) achterna hoef te reizen. In tegenstelling tot the Travellin' Brothers, Devin Cuddy en Danielle Nicole die een omweg waard zijn. Ik kijk ondertussen uit naar de opnamen van Moulin Blues op DeBluesRadio.   


                                                     Travellin' Brothers op Moulin Blues



                                                            Warren Haynes op Moulin Blues


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage