maandag 24 januari 2011

wooden heart

de amsterdamse band bayou mosquitos timmert al een tijd aan de weg, recente radio optredens maken ze eindelijk bij een groter publiek bekend. van hun laatste cd delta darlings, ook al weer drie jaar oud, koos ik het nummer ‘als je ooit’ tot favoriet. eenvoudige pure blues, solo gitaar en twee zingende mannen. waarvan een brabander, dat dan weer wel.

vooraf: wooden heart is een nummer van elvis presley uit zijn musical film GI Blues (can't you see I love you, please don't break my heart in two, that's not hard to do, 'cause I don't have a wooden heart)

de tekst van ‘als je ooit’ is zoiets als:

de radio speelt wooden heart / ik heb al liedjes opgespaard / voor ooit / je weet maar nooit/

mijn whiskyglas is halfvol/ maar ooit dan stop ik helemaal/ ooit / als ge ooit/

als je ooit nog eens terugkomt / als je ooit een hart van spijt / als je ooit terug bij mij komt / moet je weten / mij raak je niet meer kwijt /

mijn achterdeur is niet op slot/ dat ik hem openlaat/ voor ooit/ als je ooit/

dan doe ik al onze kleren uit/ ik wil alleen maar huid op huid/ ooit/ als ge ooit

als je ooit nog eens terug komt/ als je ooit een hart van spijt/ als je ooit terug bij mij komt/
moet je weten/ mij raak je niet meer kwijt/ moet je weten/ mij raak je nooit meer kwijt

voor iedereen die zich afvraagt waar heeft ie het over, dit prachtige nummer is op itunes te koop voor iets minder dan een euro.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage