vrijdag 5 december 2014

update

ik heb voor het eerst in dertig jaar in december geen kerstvoorstellingen te regisseren vandaar dat ik de tijd had voor een week berlijn; altijd goed, een fantastische stad.

..koepel reichstag..

..richting boven en onder komt elkaar niet tegen..

..stoere jongens laten zich graag fotograferen..

..raamschildering in het voormalig museum der bedingungslose kapitulation..

..nu het duits-russische museum in de zwieseler strasse in berlijn karlshorst..

..en beate ushe (geboren russische)..
(meer foto's uit berlijn op picasa)


en verder..
tot begin januari 2015 begeleid ik nog een paar studenten van de hku in een vormgevingsproject aan de hand van het script van salome van oscar wilde, waar zij het dekor en een kostuumlijn voor moeten ontwerpen. heel inspirerend. ik regisseerde die voorstelling ooit zelf bij toneelgroep de appel in ik meen 1999/2000.

goed nieuws van het residentieorkest, waar ik samen met aus greidanus ook volgend seizoen een aantal teksten voor zal schrijven die in een concertdrieluik in 2015/2016 zullen worden opgevoerd. er volgen dit seizoen nog twee concerten waar ik ook nog voor aan de slag moet, zie het eerdere bericht over brahms.

en dan, zeer spijtig (voor mij dan) maar tot mijn grote verdriet gaat mijn reis naar canada die ik voor de komende maanden had gepland niet door. ik zoek nog naar alternatieven maar ik zie het somber in, klote.